Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Karik építése (Sámán)

 Bár jogtalanul mellőzött szereplők és megérdemelnének két külön fejezetet, nem szerettem volna különválasztani őket. A kétféle sámán közt nincs jellegzetes különbség, egyszerűen mások a skilljeik.
Mindkettőnek vannak jó támadó varázslatai, valamint támadást, és védekezést segítő áldásai is

Fegyvere a legyező és a csengő. Változó arányban jobb a mágikus, és a vágóerejük, mindig meg kell nézni, mire van szükségünk. Általában inkább a mágiára, természetesen. 35 fölött a csegők a kard szerepét töltik be, lovas harchoz.

Építése

INT, és másodsorban VIT keveréke, az arány szereptől függ, de legalább kétszer annyi INT, mint VIT! Fontos tudni hogy egy sámán lehet támogató (azaz buffer, lásd a lenti idézetet:)) vagy támadó, illetve ezek akármilyen keveréke.

Az INT itt is az összes varázslatot erősíti az MP-növelés mellett (kivéve Gyorsaság), úgyhogy a csak áldó sámánok minimális VIT-et tegyenek, míg az INT teli nincs! Gyakorlatilag lvl5-ig szükséges, míg egyedül szintelnek, aztán felvehetők a skillek. Mivel egy jó partynak "el kell adni" a tudásunkat hogy "eltartsanak", mindhárom támogató készségre kell 1 pont legalább (lássák, hogy sokat kapnak), az első master pedig legyen minél hasznosabb.
Az áldások minden nem-ellenséges játékosra adhatók, és hamar töltődnek újra.

Párbajban általában gyengébbek kicsit a jól épített BM suránál, de fontos szempont, hogy a könyveik olcsóak! A gyógyító a 4. mesterkészség (~lvl70) után ('könyörgés, 'hajítás, Kúrálás, 'Gyorsaság) egy kis taktikai érzékkel használva a legjobb PvP-karater - persze a jó felszerelés nekik is szükséges.
Az MP-fogyás nem jellemző rájuk.
A gyógyító előnye a nagy hatótáv, esély a bénításra, a felgyorsított mozgás és varázslás, a gyógyítás, tehát jól kijátszva szinte verhetetlen.
A sárkányé pedig a nagy támadóerő nagy területre, kritikus buffal, esetleg extra védelemmel. Bónuszokkal 100% kritikus ütést is összeszedhet, ezzel a legveszélyesebb és leggyorsabb közelharcossá válva. Persze mindez lvl70 fölött értendő.


Készségek: gyógyító

Támadás:

Villámhajítás: hatótávja az íjász-skilleket nem éri be, de nagyobb a suráénál. Kis területre hat. PvP-skill.

Villámkönyörgés: rövidebb hatótáv, de nagyobb sebzés, nagyobb területre hat, növekvőbénítási esély!
Először inkább csak szörnyek ellen való skill, de később PvP-ben is nagyon jól kiegészíti a hajítást. Több, mint kétszer annyi a töltésideje, de ez egy jól gyorsított sámánnál már nem igazán szempont.

Villámkarom: pont olyan messze lő mint az íjászok, felfejlesztve elvileg sorbamegy 1-2 ellenfélen.
A nagyobb sámánok szerint ez sem működik túl jól, a sebzése G skillként is gyenge. Sokszor a könyve sem olcsóbb, mert mások nem értenek hozzá. Legfeljebb 5. M-nek ajánlott, habár egy jól gyorsított sámánnak nem biztos, hogy kell harmadik féle lövés (ami ráadásul gyenge).

Áldás:

Gyorsaság: Mozgás és készség-újratöltés gyorsítása; 1 ponttal is érhet 6-7%-ot. Fix értéket ad szintenként, az INT sem hat rá.

Kúrálás: gyógyítás, azonnali hozzáadással (a potokkal ellentétben). Nagy eséllyel tünteti el a lassítást, mérgezést!
"Negatív sebzésként" működik, tehát a fegyver is erősít rajta. Referencia a hatásfokához: lvl 22 M1 gyógyító, full INT + fülbevaló (össz 76) fegyver nélkül 958-1058-at gyógyít, egy jó fegyver kb 220-at ad még hozzá.
Sok magas szintű sámán szinte verhetetlen, mert minden 6-8 mp-ben 3000 TP fölött gyógyíthatják magukat.
Egyesek szerint a kritikus sebzés is működik vele (ami elvileg duplát gyógyítana), erről 70-esek is szoktak vitatkozni.

Támadás+: ütések erősítése, elvileg a kard-aura elvén, de sokkal gyengébb. Állítólag a mágikus támadást nem erősíti, pontosítást kérek. Ötödik M-nek is inkább csak akkor ajánlott, ha van kikre ráadni.

A gyógyító nehéz karakter, a belé fektetett idő könnyen kárba mehet.

Készségek: Sárkány

Támadás:

Repülő Talizmán: az egyetlen távolsági skill, nagy lőtáv.

Sárkányordítás: legalább egy pontot érdemes tenni rá, fellöki az ellent, többször sebez és elég szép területen, sajnos csak helyben. Kigyújthatja az ellenfelet, újabb sebeket okozva.

Sárkánylövés: ez is közvetlen támadás (talán kb 6-8 méter lehet a hatótávja, nem sebez olyan messze mint látszik), Ordítással együtt elég jó közelharc-sámánt kapunk (ehhez kell 1:2 VIT:INT, netán 2:3 is). Nagyot sebez, és akár több ellenfélen is, de gyakorolni kell mozgó célpont ellen. Ez is kigyújthatja az ellent.


Áldás

Sárkány segítsége: esélyt ad "halálos ütésre" (15 ponttal lvl18 körül elérheti a 10%-ot!), ugyanaz mint a kritikus ütés. Kétszeres erejű sebzés. A játék leghasznosabb buffja.

Áldás: védő aurát ad, gyengíti a karaktert ért fizikai támadásokat.

Visszaver: elvileg esélyt ad az ütések visszaverésére, de gyakorlatban úgy tűnik, a sebzés egy részét visszakapja az ellenfél. G-n sem találták túl hasznosnak.


Különkiadás
Úgy érzem, kár veszni hagyni ezt az anyagot