Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Karik építése (Sura)

 Kardmágus
(Figyelem! A játék jelen verziójában a karakter erősen gyengített! Helyette ajánlott: testharcos, mentálharcos)

Közelharc-karakter, elsőrangú PvM-es, békésebb játékosoknak való. Kb lvl40 táján kezd a rohamharcosnál is jobban szintelni, de csak lvl 60-70 után kezd rendesen kibontakozni, mikor a harcosok már egyébként is kicsit kevesebbet érnek.

Mások ellen lvl50-60 alatt sem csapnivalóan rossz (főleg jó védelemmel), de a saját szintjén nem lehet túl komolyan venni - igaz, kisebb karakterek csapata ellen jól dolgozik. Nagyobb szinteken jó csapattaggá válhat, a 'kioltás skill céhes háborúkat fordíthat meg.
Kardjának kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy a mágikus, vagy a fizikai erővel viszi többre. (Az "elvarázsolt penge" a fizikai sebzést erősíti!)
Könyvei közepes árban maradnak, az elvarázsolt penge emelkedhet meg kicsit, a 'kioltás szinte ingyen lesz.

Építése 
Nagyjából kétféle lehet.

VIT kell a közelharc miatt.
Az INT a Surák MP-je mellett varázserejüket (összes skill-hatékonyság, kivéve Félelem) is növeli, tehát elsődleges!
ERŐ itt a gyenge elem, kezdetben segít, aztán meg általában hátráltatnak az INT-hiány miatti gyenge skillek, és a kevés MP.

Építését mindenképp VIT és INT (mondjuk 1:2 arányban) alapokon érdemes kezdeni, ERŐ-t kezdőknek nem ajánlok. Elvarázsolt pengével sem érdemes INT helyett tenni rá, mert M1 fölött már az INT többet emel a kard sebzésén.
Ezek megtelése után az ERŐ támadóerőt ad (metinek ellen előnyösebb), az ÜGY további %-os sebzéscsökkenést a Félelem mellé (XP farmolásra).

Készségek

Az Elvarázsolt penge erősíti a támadásokat, folyamatosan MP-t fogyaszt, de ki-be kapcsolható, nincs újratöltés (viszont idővel magától kikapcsol), és persze ennek is az INT növeli az erejét. Mellesleg a vele okozott sebzés egyre növekvő (nem túl nagy) részét hozzáadja a saját TP-hez! Nagyobb szinteken és nagy tömegben, lóról harcolva az is előfordulhat, hogy nem csökken, hanem nő az életerőd! Kezdetben nagyon gyenge.
(Ismert bugok: nem teljesíti a kiírt értéket, PvP-ben nem működik rendesen, az életerő-elszívás hamarabb abbamarad, mint maga a skill)

Az Ujjcsapás egy mágikus ütés, területre hat, gyorsan tölt újra és nagyon erőssé válik. Mozgó célpontot könnyen téveszt, de begyakorolva halálos. Növekvő eséllyel áthatol az ellen páncélzatán is.

Sárkányörvény tornádószerű támadás, ellöki az ellenfeleket, tömegből kitörni is jó. Sebzése durván elmarad a harcos hasonló skilljéhez képest (forgó kard).

A fenti három készségből bármelyikkel kezdhetünk. A ’penge mindenre jó, az ujjcsapás inkább PvP (és alacsony szinten PvE), az örvény inkább PvE. Az utóbbi kettőre mindenképp érdemes 1-1 pontot tenni.

Félelem: A bevett sebzést %-ban csökkenti, a kiírt "félreütési esély" nem működik egyértelműen.
INT-től független, ezért 100% VIT kezdéssel és erős fegyverrel jó első M lehet. Így saját szintjének szörnyeivel hatalmas tömegben is megbírkózik (igaz egyre lassabban), kevés potot használ. Megfelelő páncélzattal, persze.

Elvarázsolt vértezés: Egyre növekvő védelmet ad, és némi sebzés-visszaverést. "Többfunkciós" surának is hasznos lehet, főleg félelemmel kombinálva. Első skillnek nem ajánlott, mert INT nélkül kevés az ereje, ERŐ nélkül meg nem lesz mivel támadni!

(Félelem/Vértezés közötti döntéshez: a félelem a %-os működés miatt a több ezres sebzések ellen (skill/boss), a vértezés pedig tömeges daráláshoz jobb, de csak sok INT mellett.)

Varázslat-kioltás: csak PvP-ben jó, és csak M1 fölött. Támadóereje valószínuleg sosem lesz túl emberevő, de növekvő eséllyel leveszi a "buffokat", egyszerre akár több emberről is. Akit elkap a hatás, arról minden támogatás leesik - a saját, és a sámánoktól kapott buffok.
Leginkább a Kard Aurája, Harci Mámor, Erős Test, Félelem használók veszíthetnek ezzel, mert ezeknél töltési időt kell várni. (A mágus lánglelkét nem veszi le!)
A kioltás-felhő kb 10-15 másodpercig az áldozaton marad, addig semmilyen buffot nem tud felvenni (sok harcost látok ilyenkor elpocsékolni az Aura-skilljét)
Sebzése INT-függő, a kioltás esélye viszont nem. (M1: 25% esély, újratöltés: 12 mp). Támadóereje nem nagy, de a páncélzat és a VIT nem véd ellene.

Lovas build:

Ha szinte le sem akarsz szállni a lovadról, félelem+elv.penge+elv.vértezés sorrendben haladj. Szörnyek ellen így leszel a legjobb. Párbajban nem, de csoportos harcban (pl céhes háború) megint csak hasznos leszel ("tank" karakter, nagy kardcsapásokkal és védettséggel.) 
Kezdetben sok VIT kell a Félelem mellé, majd INT az elv.pengéhez, mikor pedig ezek megteltek, az ÜGY jó kitérést és +támadást, +védelmet ad, vagy az ERŐ több támadóerőt. A kettőt keverni itt sem érdemes.


Feketemágus

Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva lealázhatja saját szintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást (hasonlóan felszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze másképp is építhető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi vadállat gazdag harcosok +9 szerelésben:) Méltó ellenfele lehet az íjász, vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.
Egy nagyobb és egy kisebb hátránya vanborzasztó rosszul szintel és farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami viszont nem kevés!).

Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban, a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni (kevesebb kell belőle).

Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!
Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.

Építése

VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik. Általában az 1:2 arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2 ilyen suráról hallottam, ők dícsérték).
Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebb VIT-tel egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult a helyzet.
60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti a skilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmit magában azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...

Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunk VIT-INT és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.

Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét inkább "varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus értékre figyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké az első. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője! Egyformák, csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A Telihold-kard alapjában véve szintén a surának kedvez, annál a készség-értékre figyeljünk vásárláskor.
Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A jó mágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok ERŐ-t. Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot felplusszolni, hacsak nincs jó FMS-ünk)

Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, a játék messze legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, de vigyázzunk, mert újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiány miatt áll le, egy ideig nem lehet újra hívni.
Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, ő minden 3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszor a leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak a beállított PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.
Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet! Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb - el kell csalni üres helyre!

Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód állító menüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.
Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!
Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig kezdetben azok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a megnövelt ERŐ-vel.

Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, de fejlesztve igen erőset üt, tehát főleg párbaj elejére, vagy céhes háborúba való. Egy ellfenfelet sebez meg.

Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivel csak ez a skill löki fel az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemes legfeljebb, mert bár PvP-ben jól használható több célpont ellen (is), nagyon be kell gyakorolni, pontosan milyen messze hat! (Kb láng lelke-hatótáv)

Szellemcsapás nagyobb területre hat, de gyengébb - viszont jó eséllyel lelassítja az ellelfeleket - ez jól jöhet párhajban is, a harcos ütéseit kerülgetve. Több karakter ellen harcolva jó taktikai skill, mivel tömegesen is lassíthat, illetve sebezhet. Könyvét általában fillérekért lehet beszerezni.

Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.